De Beukwilg
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
De Beukwilg

Dit is een forum over Harry Potter. Als je een fan van Harry Potter bent, zul je het hier vast naar je zin hebben.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

[RPG] De Wegisweg

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1[RPG] De Wegisweg Empty [RPG] De Wegisweg ma apr 13, 2009 12:58 pm

Robert

Robert
Schoolhoofd

Roboraaffie liep met zijn ouders en broer naar klieder en vlek om zijn boeken te kopen. Een tijdje later kwam hij terug met gloednieuwe schoolboeken. Toen gingen zijn broer en ouders naar braakbals uilenboetiek en roboraaffie ging naar Zwik en Zwachtels zwerkbalpaleis om naar de nieuwe bezem te kijken: Een echte vuurflits. Hij las wat er op het bordje stond:
De vuurflits. Deze hypermoderne racebezemsteel is uitgerust met een gestroomlijnde essen steel van absolute topkwaliteit, diamanthart gelakt en voorzien van een handgemaakt, individueel kenteken. Elk special geselecteerd berkentwijgje van de staart is bijgeschuurd tot de hoogste graad van aerodynamische perfectie, waardoor de vuurflits beschikt over een ongeevenaarde balans en volmaakte accuratesse. De vuurflits accelereert in 10 seconden vanuit stilstand naar 250 km/u en is voorzien van een ingebouwde, onverslijtbare rembezwering. Prijs op aanvraag.

http://darkforest.actieforum.com/forum.htm

2[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg zo apr 19, 2009 6:42 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

Lotte loopt samen met haar ouders en haar zus in de weg is weg. Mama, mag ik een nieuw gewaad, vraagt Lotte. Mama knikt en samen lopen ze naar madame mallekin. Glimlachend komt ze uit de zaak met een nieuw gewaad, nu gaan we de schoolboeken halen. Lotte slenterd achter haar ouders aan en stopt plots bij zwik en zwachtels zwerkbalpaleis. Kijk, zegt ze tegen haar zus. Waaauw, een vuurflits, zegt ze. Mama, mag ik die bezem hebben, vraagt Lotte smekend. Mama zucht, misschien en ze loopt de winkel binnen. Lotte paseert een jongen die waarschijnlijk ook naar zweinstein gaat. Hoi, zegt ze.

3[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg zo apr 19, 2009 7:27 pm

Robert

Robert
Schoolhoofd

Hoi, zei roboraaffie terug. Ik ben Robert Davids van Ravenklauw.

http://darkforest.actieforum.com/forum.htm

4[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg zo apr 19, 2009 7:29 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

Ik ben Lotte van Grifoendor. In welk jaar zit je?

5[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg zo apr 19, 2009 7:30 pm

Robert

Robert
Schoolhoofd

In het tweede jaar, zei roboraaffie terug. In welk jaar zit jij dan?

http://darkforest.actieforum.com/forum.htm

6[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg ma apr 27, 2009 6:44 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

"1ste," zei Lotte. Ze wees naar de vuurflits. "Mag jij hem hebben," vroeg ze nieuwsgierig.

7[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg di apr 28, 2009 10:12 am

Robert

Robert
Schoolhoofd

Ik weet het niet. 1000 galjoenen is wel erg veel.

http://darkforest.actieforum.com/forum.htm

8[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg di apr 28, 2009 12:53 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

Ja, misschien wel. Mijn ouders vinden vast dat ik nog te jong ben om een bezem te hebben. In Zweinstein mag ik namelijk ook gene aangezien dat ik nog maar in het eerste jaar zit.

9[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg za mei 16, 2009 11:24 pm

Ellen

Ellen
Dreuzel
Dreuzel

Ellen liep de Wegisweg op. Wat heerlijk om even van haar lastige ouders verlost te zijn. Maar ja, die zouden zich toch nooit in dit oord van magie durven te wagen. Rare mensen. Ze vroeg zich af hoe het kwam dat zij zo anders was... Met haar portemonnee in haar tas, die aanlokkelijk rinkelde, liep ze door de straatjes. Ze keek nog eens goed in haar tas en haalde er een boekenlijst uit. Ze moest er wel nog aan wennen dat alles op perkament werd geschreven, maar goed. Ze had nog toverdrank-ingrediënten nodig, en liep naar een klein winkeltje in de buurt. Daar kocht ze een setje ingrediënten. Al snel stond ze weer buiten, en zuchtte diep. Ze moest nog zo veel boeken kopen... en ze wist uit ervaring dat het altijd, maar dan ook altijd stonk ik boekenwinkels. Naar oude, vochtige boeken, en anders wel naar mensen. Bah.

Ellen haalde opgelucht adem toen ze de boekenwinkel Klieder & Vlek weer uitstapte. Ze snoof de frisse lucht op. Waar zou ze nu eens heen gaan? Ach ja, ze had toch geen haast. Ze zag ergens in het met keien geplaveide straatje een ijssalon. Vrolijk huppelde ze er bijna op af; ze hoopte dat ze daar lekker ijs hadden. Ze had er alleen niet aan gedacht, dat dit een tovenaars-ijssalon was. Op de menukaart stonden allerlei vreemde ijssoorten, zoals pindakaasijs en appel-en-kaneel-ijs, maar ook gewone ijssoorten zoals citroenijs. Ellen gokte maar dat het appel-en-kaneel-ijs lekker zou zijn, en betaalde 5 sikkels voor een ijsje met 2 bolletjes. Van haar ijsje likkend liep ze door de winkelstraat, tot ze twee leerlingen in de verte zag. Ze herkende één ervan, hij zat ook in Ravenklauw. De ander kende ze niet.

"Hoi mensen, ik ben Ellen uit Ravenklauw," zei ze toen ze bij hen stond. "Wie zijn jullie?" Ze keek naar de etalage, waarin de Vuurflits tentoongesteld was. Ze zuchtte.
"Wat een mooie bezem. Hij is alleen erg duur..." Ze keek de anderen aan en wachtte tot ze iets zouden zeggen.

http://fabelachtig.mooiverhaal.net

10[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg za mei 23, 2009 6:52 pm

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

Harry was nog niet bekomen van de schok van de 1e keer dat ie wegisweg zag, nooit verwacht achter zo'n opening terwijl z'n ouders er vaak over hadden verteld. Het was spannend en mysterieus dacht ie toen ie z'n boeken en z'n uil had opgehaald. Harry vond wegisweg erg leuk zelfs de bank had z'n sfeertje. Hagrid zelfs nog tegengekomen soort van familie vond ie, kende harry's ouders al heel lang. Harry zou z'n uil later ophalen want hij had nu had toch iets leuks gekocht.
Even later vloog hij met z'n vuurflits door de straten en het pratende groepje heen, na even gedold te hebben stopte hij voor olivander's toverstokken. Nog zenuwachtig van de 1e vliegen en om eindelijk z'n toverstok te krijgen, deed harry de deur voorzichtig open en ging naar binnen.

''Hallo is daar iemand''

11[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg ma mei 25, 2009 7:11 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

"Hoi," zei Lotte tegen Ellen.
"Ik ben Lotte"." Hoe is het met jou," vroeg ze? En ze
keek naar de andere bezems.

12[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg wo jul 29, 2009 11:39 pm

leeflang6

leeflang6
Dreuzel
Dreuzel

ik liep met luna leeflang (nichtje)
Door de wegisweg babbelaar (tijdschrift ) aan het uitdelen.
ik ben 1e jaar dus moest ik veel spullen kopen , luna heeft me geholpen
toverstok
bezem ( een blauw lindje blauw er aan luna's idee)
ketel
Kruidens en flesjes
en boeken en gewaad
en ten slot een zweinstein koffer
luna had alleen een nieuwe ketel en boeken nodig
Daarna ging ik naar luna's huis en me nieuwe bezem gebruiken Exclamation

Later nurgels

13[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg vr jul 31, 2009 3:30 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

Toen Lotte geen antwoordt kreeg zei ze gedag en ging naar Klieder en Vlek, ze haalde haar lijstje uit en begon haar boeken te verzamelen. Al snel was dat gedaan en liep ze verder naar madam Mallekins gewaden. Toen ze daar eindelijk buiten kwam en een splinternieuw gewaad in haar zak had liep ze nerveus naar Olivander. Zenuwachtig klopte ze aan. Toen ze geen antwoordt kreeg ging ze naar binnen. De deur piepte lichtjes en Lotte ging binnen. Toen ze binnen was zag ze nog een jongen staan. "Hoi," zei Lotte. En ze keek de winkel rond.

14[RPG] De Wegisweg Empty gezien za aug 01, 2009 12:03 pm

leeflang6

leeflang6
Dreuzel
Dreuzel

Heey Lotte ik heb jou gezien in klieder en vlek toen ik me boeken ging halen cheers

15[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg za aug 01, 2009 2:02 pm

Harry twain


Dreuzel
Dreuzel

Meneer olivander kwam tevoorschijn met een toverstok.
''Zo harry twain is het niet, ik hoorde je al aankomen met die bezem'' Lachte olivander.
''Ik denk dat deze stok wel iets voor je is''
Harry pakte de toverstok en tegelijk hoorde hij een meisjes stem, een fel licht scheen plotseling met een windvlaag die een hoop rotzooi maakte. Toen harry omkeek zag ie een meisje staan met een verbaasd gezicht en haar haar stond overeind en alle kanten op!!
''Zo harry je hebt de juiste stok, maar van wat ik zie moet je hem wel in het gezag houden'' zegt olivander.
Harry kon het nog net horen want hij keek weg en glipte gauw de zaak uit, hopend dat het meisje niet dacht dat hij het express gedaan had. Harry had z'n spullen bij elkaar en ging vlug naar zweinstein express

16[RPG] De Wegisweg Empty Re: [RPG] De Wegisweg ma aug 03, 2009 12:03 pm

lotte

lotte
1ste jaars
1ste jaars

"Kom je ook je toverstok halen," vroeg Lotte en ze keek vrolijk naar het meisje. Olivander had net gedaan met de jongen voor haar en kwam naar Lotte toe. De jongen liep haastig weg en Lotte keek hem vragend na. "Goed," zei lotte tegen het meisje. "Ik zie je wel op Zweinstein," zei Lotte en ze liep naar Olivander die haf haar een toverstok en Lotte haf een korte zwiep de toverstok braakte zwarte rookwolken uit. "Nee, nee," zei Olivander hij liep naar de kast en haalde nog een toverstok uit. Lotte gaf opnieuw een zwiep en er kwam een rood lint uit. "Perfect", zei Olivander!!! Hij rekende de prijs aan en begon de toverstok in te pakken met het paketje liep Lotte naar buiten naar de apothekerij ze zei nog net gedag tegen het meisje en deed de deur achter zich dicht.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum